In de e-commerce wereld is Shopify geen onbekende naam. Het bedrijf bestaat namelijk al meer dan tien jaar en is de laatste jaren ontzettend gegroeid. Dit komt doordat er veel webshops worden opgezet en deze tool maakt het runnen van een webwinkel zoveel makkelijker. Dit platform zorgt er namelijk voor dat de website en online winkel gemakkelijk opgebouwd kunnen worden, maar ook daarna gemakkelijk kunnen blijven draaien. Wat is het verschil tussen Shopify en Shopify Plus? Wat zijn voordelen van Shopify Plus? Je leest het in dit artikel.
Verschil tussen Shopify en Shopify Plus
Shopify is een fijn platform die die juiste tools aan ondernemers aanbiedt om een vliegende start te maken met hun webshop. Het platform is erg gebruiksvriendelijk, waardoor een webshop snel gebouwd is. Het neemt hosting, het kopen van hosting-software en het aanschaffen van dure extensies uit handen. Als ondernemer hoef je je alleen met deze tool te richten op het opschalen en ondernemen. Een nadeel is dat Shopify gericht is op de kleinere ondernemers. Naarmate de webshop groeit, is Shopify te beperkt. Wanneer weet je dat het tijd is om over te stappen? Zodra je jouw huidige webwinkel hebt geanalyseerd. Als het verwerken van een bestelling erg lang duurt of wanneer de website op tilt slaat als er een groot bezoekersaantal is. Dan is het tijd om de upgrade Shopify Plus aan te schaffen.
Een voordeel is de onbeperkte verkoopcapaciteit
Met behulp van Shopify Plus kunnen webshops het aanbod van online producten uitbreiden en verkopen. Er zijn namelijk meerdere verkoopkanalen beschikbaar. De Plus-versie heeft een onbeperkte bandbreedte, waardoor er een onbeperkt aantal producten vermeld kunnen worden op de website. Bij een verhoogd aantal bezoekers loopt de site dan niet meer vast. De technische kant van de website kan beheerd worden door het Plus-team, zij kunnen het onderhoud, efficiënte beveiliging van het systeem, opslag van informatie en de updates doen. Hierdoor houd je meer tijd over als ondernemer en kan je je op andere dingen focussen.
Shopify Plus biedt een goede klantenservice aan
De klantenservice is namelijk zeven dagen in de week, vierentwintig uur per dag beschikbaar. Daarnaast krijgen de Plus-klanten prioriteit. Iedereen heeft zijn eigen succesmanager beschikbaar, die vragen per telefoon kan beantwoorden. Is hij niet bereikbaar? Dan kan er contact worden opgenomen met de normale klantenservice, via e-mail of via livechat. Een speciaal team zorgt ervoor dat de vragen direct beantwoord worden. Dit is bij de normale versie van het platform niet zo.