Hoe kun je je verpakkingsontwerp verbeteren om je product te helpen het groot te maken? Het beste product op de markt hebben is essentieel, maar dat geldt ook voor een effectief en aantrekkelijk verpakkingsontwerp. Dit is lastiger dan het klinkt, maar geen zorgen; wij gaan je er mee helpen zodat je zeker weet dat je voorzien bent van alle noodzakelijke informatie zodat je zeker weten de juiste keuze zult gaan maken.

Materiaal

Zodra je je doelgroep en unique selling points hebt bepaald, is het tijd om over te gaan tot het hoe. Hoe kan je verpakking je product en wat je te bieden hebt weerspiegelen? Ten eerste, zorg ervoor dat de verpakking die je hebt gekozen van het beste materiaal is. Design gaat niet alleen over wat je ziet en dus hoe mooi het ontwerp op de voorkant is. Een goed ontwerp is ook functioneel en praktisch. Een broos verpakkingsmateriaal dat uit elkaar dreigt te vallen, doet zelfs de beste grafische vormgeving geen eer aan. Kies daarom solide materiaal, zoals stazakken of blokbodemzakjes

Vorm

Een andere belangrijke overweging is de vorm van de door jou gekozen verpakking. Flexibele verpakking zakken zijn er in verschillende stijlen, waaronder dus de veelgebruikte stazakken en blokbodemzakken. Deze populaire stijlen zijn verkrijgbaar in allerlei maten, kleuren, met of zonder venster en met aanpassing opties om aan je specifieke product- en merkbehoeften te voldoen. Onderschat niet het belang van elk van deze details die bijdragen tot hoe de verpakking aanvoelt. Je wilt dat je publiek je product van de plank oppakt en zich zeker en comfortabel voelt bij wat zij in handen hebben.

Ontwerp

Nadat je het beste materiaal en de vorm hebt bepaald, heb je een aantrekkelijk verpakkingsontwerp nodig. Je onderzoek naar de concurrenten komt hier goed van pas. Zij weten, en jij weet dat ook, dat kleur een kritische factor is om de aandacht van de klant te trekken. Het gaat er niet alleen om welke kleuren jij gebruikt, maar ook welke kleuren de concurrentie niet gebruikt. In een zee van kleuren is het misschien het beste om een neutrale kleur te kiezen om op te vallen, of omgekeerd. 

Ook het lettertype speelt een rol. Het lettertype dat je kiest, moet passen bij de boodschap die je wil overbrengen: stijlvol, eenvoudig, luxueus, enz. De stijl van de gebruikte lettertype(s) moet ook aansluiten bij je merkdoelstellingen. Een laatste, maar onmisbare keuze zal de drukmethode zijn die je kiest om het geheel tot leven te brengen. 

 

Author